3 Mòbils 3D

Smartphones 3D

Seguint la màgia del número 3, aquesta vegada és per anunciar l’existència o la propera aparició al mercat de 3 models de mòbils d’última generació equipats amb tecnologies 3D. És a dir, capaços de capturar a través de dues òptiques separades uns quants centímetres, dues imatges lleugerament diferents del mateix objecte (tal i com ho fa la visió humana a través dels dos ulls), i posteriorment visualitzar el seu efecte de profunditat, o bé en el mateix telèfon mòbil i sense ulleres especials a través de la seva pròpia pantalla (també anomenada autoestereoscòpica) provista d’un filtre anomenat “barrera de paralatge”, o bé descarregant els fitxers de diferents formats especials 3D (depenent del fabricant), en dispositius capaços de visualizar continguts 3D amb visors paral.lels o a través d’ulleres polaritzades o commutades en funció del dispositiu i del seu fabricant (veure Ulleres 3DHDTV 3D, Ordinadors 3D, Projectors 3D, …). Però potser el més important de la notícia és que, tal com diu a IMAGEN 3D el company d’estereoscopia Miguel Angel Diaz, els analistes i la tendència del mercat diuen i demostren que els telèfons inteligents o smartphones a la llarga acabaran amb el segment baix del mercat de les càmeres compactes. Si bé en general el mercat no s’equivoca, és preocupant que per ara cap fabricant de càmeres fotogràfiques professionals hagi anunciat, ni sembla que tinguin intenció de fer-ho, la voluntat de fabricar càmeres 3D capaces de fer fotografies d’alta qualitat en 3D per cobrir un buit que podria ajudar a omplir de continguts 3D un mercat saturat d’oferta tecnològica 3D però que no genera el consum necessari per falta de continguts, un peix que ja fa temps que es mossega la cua i que a alguns ens costa d’entendre i d’acceptar. Algú té alguna opinió del perquè els grans fabricants de càmeres fotogràfiques professionals no estan invertint en càmeres 3D ?

Més informació sobre LG P920 Optimus 3D.

Més informació sobre  HTC EVO 3D.

Més informació sobre Sharp Aquos Phone SH-12C 3D.

Quant a 3Dubreuil

Stereographer, Art Lover, 3D Trainer, 3D Consultant
Aquesta entrada s'ha publicat en Mòbils 3D i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a 3 Mòbils 3D

  1. 3Dubreuil ha dit:

    Personalmente, estoy de acuerdo contigo. La evolución del mercado irá relegando poco a poco la imagen 2D a nichos de mercado concretos, al igual que las cámaras digitales han ido relegando las cámaras analógicas, la telefonía móvil a la telefonía fija, y en general, toda tecnología nueva que aporta un valor añadido a la tecnología anterior, la acaba relegando. No es una profecía, es la ley de la oferta y la demanda y por lo tanto, una cuestión de tiempo. Seguramente estamos hablando de muchos años, pero un proceso en mi opinión irreversible.
    Probablemente mi debate, más bien provocativo, proponía un producto 3D demasiado profesional. En este sentido tiene razón mi amigo Carlos: el nicho de mercado profesional es muy pequeño. Pero mi afición y mi experiencia en fotografía tanto en 2D como en 3D, hacen que eche en falta una cámara reflex 3D. Ya no hablo de una cámara profesional, sinó una cámara 3D para aquellos aficionados que necesitamos el visor, las prestaciones, la versatilidad y el control manual del diafragma, la velocidad y la sensibilidad, para conseguir capturar momentos únicos que, como dices tu, cuando son estereoscópicos generan una sensación de profundidad tan real que es una lástima que no haya cámaras reflex 3D para que puedan tener esta sensación todos los aficionados a la fotografía.

  2. Anònim ha dit:

    El problema es que no se vende de manera adecuada. En vez de como novedad impresionante debería venderse como la manera natural de interactuar con la imagen.

    A medida que los soportes autoestereoscópicos evolucionen, su inserción se irá haciendo definitiva y poco a poco se irá relegando la bidimensionalidad a aspectos muy concretos. De la misma manera que a día de hoy se emplea el sonido estéreo u holofónico sobre el mono.

    Al observar una fotografía estereoscópica la sientes a un nivel tan profundo… tan, real.

  3. 3Dubreuil ha dit:

    En certa manera tens raó: s’inverteix en allò que és rentable. I d’entrada, invertir en càmeres 3D professionals “sembla” que no deu ser-ho. De tota manera, jo tinc els meus dubtes. Per un cantó és cert que una càmara 3D professional necessitaria dos sensors, dues bayonetes, possibilitat de regular la base estereoscòpica, i moltes coses més. És cert. Però, no s’han fet i es fan un munt de productes de gama alta, cars de produir i per segments de mercat molt minoritaris, tant en fotografia com en vídeo, que si es fan és perquè deuen ser rentables ? No s’estan invertint autèntiques fortunes en el desenvolupament de sistemes de projecció 3D i en la producció de pel.lícules 3D, algunes d’elles rentables a partir de la primera setmana de l’estrena, però moltes d’elles de dubtosa rentabilitat per la seva mala qualitat ? A part dels mòbils 3D, ja hi han vàries càmeres compactes 3D (Fuji, Sony, Rollei, …) i vàries vídeo càmeres 3D tant per aficionats com per professionals (JVC, Sony, Panasonic, …). En part tens raó, es pot fer fotografia 3D amb dues càmeres professionals. Però segueixo sense entendre perquè els fabricants de càmeres professionals no tenen la mateixa visió de futur del 3D que altres fabricants, i dissenyen un producte 3D per un sector del món de la fotografia que no és tant minoritari i que jo crec que té molt a dir i molt a fer en 3D. Més opinions ?

  4. carles mitjà ha dit:

    Bé, jo no ho sé, però si començo per pensar que deuen tenir una raó, potser una és que han acabat per concloure que si es vol un producte 3D d’alta qualitat ja es pot fer utilitzant dues bones càmeres professionals. Per fer una bona càmera 3D del nivell de, per exemple, les SLR professionals d’alta gama, la nova càmera hauria d’equipar dos sensors, dos baionetes per les òptiques intercanviables, possibilitat de regular la separació i la convergència dels dos objectius i segurament més coses que ignoro que calen. Aquesta càmera estaria restringida a un segment de mercat inicialment molt petit, molt més petit del que ja és el segment professional d’alta gama i tot plegat els costos de disseny, projecte i producció ens portarien a un preu inicial massa car si el comparem amb el preu de venda de dos bones càmeres SLR professionals. Amb aquestes dues SLR actuals no hi ha problemes d’òptiques, de separació ni de convergència. Ummm…, no ho sé. Alguna idea millor?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s